2008-05-06

HOW TO IMPROVING OUR TRAFFIC ( I )


Traffic and traffic,
Not only me (newbie of course :)) but all blogger want it. Maybe, Many tips about it have you got, but this not enough yet. You want more, more and more traffic everytime.
Do you still have a space in your mind about get more traffic,,let’s see what you will get after read this another tips..he3x

This is a guest post on improving blog traffic from Courtney Tuttle in problogger.com

1. Create link clusters within your blog ...A link cluster is a group of links that you can point at a post or page to improve its search engine ranking. Let’s say you have a post that’s ranked for ’stupid business ideas’. Edit 10 of your other posts to create links (using ’stupid business ideas’ as the anchor text) to the ’stupid business ideas’ post and you will surely move up in Google for that keyword. This process can be implemented in about 10 minutes and can be used for any keyword your site ranks for or is trying to rank for.


2. Invite your readers to connect with you on StumbleUpon and Facebook (or friendster maybe)...Inviting existing readers to find you on these services with a post should take less than 20 minutes. It will very useful for you build interaction with your readers

3. Save your best posts for the best times of the week....does your blog have good traffic on Saturdays? Analyzing your blog’s stats to determine when it naturally has the most traffic can get more eyes on a great post, which will translate to more social votes and more links.




4. Edit your post one more time....How can you improve your title? How can you improve your first paragraph? Small details in your post, especially in the beginning of your post, can make an enormous difference in its ability to draw social traffic and links. You can definitely improve your title, first paragraph, formatting, and grammar within 30 minutes.

INDONESIAN VERSION
1. Ciptakan "link cluster" dalam blog kamu..Link cluster adalah sekumpulan link yang lansung menunjukk pada suatu postingan atau page halaman untuk meningkatkan rangking pada mesin pencari.


Misalkan kamu punya sebuah postingan yang telah di ranking untuk " stupid bussines idea". Maka edit 10 postingan kamu yang lain untuk menciptakan link (dengan ""stupid bussines idea " sebagai kata utamanya) yang mengarah ke postingan "stupid bussines idea" tadi dan posisi kamu akan naik di google untuk keyword tadi. Proses ini hanya memakan paling tidak 10 menit dan kamu bisa menggunakan kata keyword yang lain untuk meningkatkan ranking blog dan tentunya menambah traffic.


2. Undang pembaca kamu untuk menghubungi kamu di StumbleUpon dan Facebook atau juga friendster...Apabila kamu mempunyai account di StumbleUpon dan Facebook atau juga friendster.
Maka undanglah para pembaca blog kamu untuk berinteraksi di sana. Para pembaca bisa menemukan kamu di tempat-tempat tersebut.


3. Simpan postingan terbaik kamu untuk waktu yang yang tepat dalam seminggu..Apakah blog kamu mempunyai traffic yang bagus di hari sabtu? Analisa statistic blog kamu untuk mengetahui kapan terjadi traffic yang banyak untuk menyiapkan postingan terbaik yang akan menghasilkan comment yang banyak dana link yang banyak juga.


4. Edit postingan kamu sekali lagi..Bagaimana meningkatkan judul kamu? Bagaimana kamu meningkatkan paragraph pertama mu? Detil yang kecil pada postingan kamu, terutama pada permulaan akan membawa perbedaan yang besar dalam kemampuannya menarik traffic dan link. Kamu bisa meningkatkan judul, paragraph pertama, formatnya, dan penulisannya.

Yups, udah dapat ide baru untuk menaikkan traffic blog kamu? :)
Ini baru chapter pertama lo, tunggu ya yang berikutnya. Pokoknya jangan ampe ketinggalan..he3x


Jangan lupa selalu berusaha, bersabar, dan berdoa untuk mendapatkan trafik yang banyak ( saya juga lagi berusaha nieh.he3x) karena hal yang paling bahagia buat blogger adalah datangnya pengunjung ke blognya yang buannyaaak deh pokoknya. Tapi hal ini butuh waktu, tidak ada yang instant untuk mendapatkannya.


Keep blogging..
Hidup blogger Indonesia
Upps,,jangan lupa kasih tinggalin komentar kamu ya,,makasih
Wassalam

Labels:

1 Comments:

At 5 September 2009 at 23:50 , Anonymous eighTsuN said...

wah. .mas
Msi blum mudeng niiyh. .

ajarin dund. .

 

Post a Comment

Silahkan kasih komentar asal sopan dan tidak nyepam.makasih

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home